Bakłażan faszerowany kaszą bulgur

Raz na jakiś czas, gdy nie mogę już patrzeć na mięso szukam przepisów alternatywnych. Przeważnie grzebię dość długo nim coś znajdę. Tym razem szukałem także czegoś co można zrobić na grillu (z wersją grillową sobie poradzicie bez moich wskazówek, będzie potrzebna jedynie folia aluminiowa). Posiłek niskokaloryczny, wysokowęglowodanowy, odżywczy i co najważniejsze smaczny.

Skład:
– 2 bakłażany
– 50 gramów kaszy bulgur
– pół cebuli
– szklanka passaty pomidorowej
– ząbek czosnku
– papryczka chili
– mała czerwona papryka
– przyprawy (sól, pieprz wg uznania oraz po jednej łyżeczce kurkumy, oregano, papryki słodkiej
– pomidorki koktajlowe do dekoracji
– świeża bazylia
– oliwa z oliwy
– ok 10 gramów parmezanu

Przygotowanie:
Podgrzej piekarnik do 180 stopni C, w międzyczasie bakłażana przekrój w pół i usuń środek łyżką. Postaraj się usunąć jak najwięcej, gdyż pozostawienie za grubej warstwy będzie skutkować gumowatą konsystencją po pieczeniu. Nie wyrzucaj zawartości, później jej użyjesz. Bakłażan skrop oliwą z oliwy, dopraw solą i pieprzem. Zapiekaj w naczyniu żaroodpornym ok 20 minut.

Kaszę jaglaną ugotuj zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Na patelni rozgrzej oliwę, następnie dodaj cebulę i czosnek (sprasowany lub pocięty w drobną kostkę), smaż do zeszklenia cebuli. Dodaj posiekaną papryczkę chili (bez nasion), czerwoną paprykę, oraz pozostałość bakłażana. Dodaj przyprawy. Smaż do zmięknięcia warzyw. Dodaj passatę oraz kaszę bulgur, połącz wszystkie składniki. Na tym etapie sprawdź czy farsz nie wymaga doprawienia.

Wydrążone i wstępnie upieczone połówki bakłażana wypełnij farszem, połóż pomidorki koktajlowe, dodaj sól i pieprz i posyp parmezanem. Smaż przez kolejne 15 minut, po wyjęciu połóż świeże listki bazylii.

Makro (2 porcje):
Kcal: 506
Białko: 18 g
Węglowodany: 72,5 g
Tłuszcze: 14,1 g

Makro (1 porcja):
Kcal: 253
Białko: 9 g
Węglowodany: 36,2 g
Tłuszcze: 7,5 g

Komentarze