Domowe batony białkowe

Aż dziwne, że do tej pory nie było u nas batonów białkowych! Postanowiłem to zmienić ; ) Prezentuję smaczne batony, które nie wymagają pieczenia. Za jednym posiedzeniem można ich zrobić większą ilość, także rekompensują czas spędzony w kuchni. Starałem się tak dobrać składniki, by nie wyszły za bardzo kaloryczne (zrezygnowałem z większej ilości masła orzechowego) a jednocześnie były bardzo smaczne. Myślę, że mi się to udało.

Składniki:
– 100 gramów mleka kokosowego
– 60 gramów odżywki białkowej (użyłem Whey Protein Complex Olimpa)
– 80 gramów masła orzechowego (np. migdałowego)
– 160 gramów płatków owsianych górskich
– 80 gramów banana

Przygotowanie:
Wlej do miski mleko kokosowe (względnie inne, jeśli obawiasz się tłuszczu), wsyp odżywkę białkową i dobrze rozmieszaj, by nie było żadnych grudek. Pokrój banana i dodaj. Można rozgnieść go widelcem, ja zblendowałem. Połącz masło orzechowe z powstałą masą, do uzyskania jednolitego koloru. Wsyp płatki owsiane i dobrze przemieszaj.

Tak powstałe ciasto przełóż do formy. Ja użyłem prostokątnej foremki na tartę. Wcześniej wyłóżcie ją papierem do pieczenia, ułatwi później pracę. Podociskaj palcami by utwardzić masę. Wsadź na noc do lodówki. Następnego dnia pokrój i gotowe; )

Makro (6 batonów):
Kcal: 1581,3
Białko: 89,1 g
Węglowodany: 129,4 g
Tłuszcze: 72,5 g

Makro (1 baton):
Kcal: 263,5
Białko: 14,85 g
Węglowodany: 21,56 g
Tłuszcze: 12,08 g

Komentarze