Brownie z czerwonej fasoli

Brownie z czerwonej fasoli

Często pytacie mnie o zdrowy i fit deser. Myślę, że ten spełnia oczekiwania i wpisuje się w kanony słowa fit. Nie jest bombą kaloryczną, nie ma dodawanego białego cukru, mąki. Jego podstawa to czerwona fasola (tak!)

Wykonanie ciasta jest bardzo proste, należy się jednak trzymać kilku istotnych wskazówek i nie odpuszczać żadnego kroku (żadnego! :)) Przed Wami brownie z czerwonej fasoli!

Skład:

Ciasto:

– puszka czerwonej fasoli (400 gramów, po odsączeniu 240 gramów)
– duży, dojrzały banan
– 2 jaja kurze L
– 2 łyżki oleju kokosowego (ok 40 gramów)
– 1 1/2 łyżki kakao (ok 15 gramów)
– 2 łyżki ksylitolu (ok 20 gramów)
– łyżeczka proszku do pieczenia

Polewa:

– ok 40 gramów gorzkiej czekolady
– ok 50 ml mleka
– 2 łyżki kakao (ok 20 gramów)
– 1 łyżka ksylitolu (ok 10 gramów)

 

Brownie z czerwonej fasoli

Przygotowanie:

Czerwoną fasolę przesypujemy na sitku i bardzo dokładnie przepłukujemy (nie wolno zlekceważyć tego kroku, mam na myśli kilka minut obfitego płukania). Do dużej miski wkładany fasolę, banana, jaja, olej kokosowy, kakao, ksylitol oraz proszek do pieczenia i bardzo dokładnie blendujemy. Nie zostawiamy nawet jednej grudki, masa musi być jednolita (kilka dobrych minut pracowania blenderem ręcznym).

Gotową masę przelewamy do małej keksówki i pieczemy 50 minut w temperaturze 180 stopni. Wyciągamy do ostygnięcia. W międzyczasie rozpuszczamy czekoladę z mlekiem, ksylitolem i kakao. Można do zrobić w kąpieli wodnej, mamy pewność, że nie przypalimy. Jeśli polewa jest zbyt gęsto, dolewamy dodatkowo mleka. Polewamy ostygnięte ciasto.

Gdy ciasto ostygnie do temperatury pokojowej, wstawiamy je do lodówki. Wtedy jest najlepsze do jedzenia, konsystencja jest już zbita.

I teraz najważniejsze! Czuć fasolę? Jedni delikatnie czują, drudzy wcale. Moim zdaniem kluczem jest dobre przepłukanie. Proponuję zrobić ciasto i dać do spróbowania bliskim, bez mówienia im o składzie. Ciekawe co powiedzą :)

Brownie z czerwonej fasoli

Makro (Brownie):

Kcal: 1207,5 kcal
Białko: 44,5 g
Węglowodany: 111,6 g
Tłuszcze: 69,4;

Makro (1 porcja):

Kcal: 151 kcal
Białko: 5,5 g
Węglowodany: 14 g
Tłuszcze: 8,68 g

Komentarze