Zdrowy chleb z kaszy gryczanej

Dzisiaj proponuje Wam bardzo smaczny i nieskomplikowany chleb z kaszy gryczanej. Prostszego chyba nie widzieliście ; ) Świetnie się nadaje dla osób z nietolerancjami pokarmowymi czy np. przy zapaleniu tarczycy Hashimoto.

Skład:
– 500 gramów kaszy gryczanej niepalonej
– 3 łyżeczki soli
– woda

Przygotowanie:
Kaszę płuczemy na sitku, przerzucamy do miski, zalewamy wodą (tak by była delikatnie przykryta wodą) i solimy. Odstawiamy na dobę (a najlepiej dwie!) i ew. uzupełniamy wodę, jeśli kasza nie będzie nią przykryta.

Po tym czasie odlewamy wodę, kaszę przepłukujemy na sitku. Blendujemy całość na gładką masę. Przekładamy do foremki. Jeśli jest metalowa, warto wyłożyć ją papierem do pieczenia, od silikonowej się łatwo odkleja.

Formę odstawiamy na jeszcze jedną dobę (względnie pół dnia), w tym czasie nasza masa będzie fermentowała i urośnie. Chlebek pieczemy ok 50 min w temperaturze 190-200 C (każdy piekarnik działa inaczej, więc warto potestować). Chleb jest wyjątkowo smaczny z masłem ; ) Warto poczekać na niego 2-3 dni.

Makro (cały chleb):
Kcal: 1700
Białko: 63 g
Węglowodany: 321,5 g
Tłuszcze: 15,5 g

Komentarze