Chleb żytni z migdałami

Chleb – jemy go prawie codziennie więc warto zadbać o to, żeby był smaczny ale i zdrowy. Niestety często ciemny chleb na sklepowych półkach jest karmelizowany w celu oszukania konsumentów – „co brązowe, to zdrowe”. Brońmy się przed takimi sztuczkami piekąc własny chleb!

Przepis dzięki uprzejmości naszej zaprzyjaźnionej dietetyczyki ; ) – Joanna Biała

http://dietetyczka.info/

Składniki:

  • Drożdże – 50 g
  • Cukier – łyżeczka
  • Maślanka – 300 ml
  • Woda – 200 ml
  • Mąka żytnia razowa (typ 2000 pełnoziarnista) – 600 g
  • Sól – 1,5 łyżeczki
  • Olej – łyżka (10 g)
  • Płatki migdałowe – 5 łyżek (50 g)

Wykonanie:

Do miski wlej ciepłą wodę, pokruszone drożdże i cukier, dobrze rozmieszaj. Dodaj maślankę, mąkę i sól – połącz mikserem (ok. 4 minut). Dodaj łyżkę oleju i płatki migdałowe Wymieszaj ciasto rękami. Przykryj lnianą ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 45 minut.

Przełóż do keksówki o wymiarze 34/12/8 cm wysmarowanej oliwą i wysypanej płatkami owsianymi i migdałowymi. Posmaruj wodą lub roztrzepanym jajkiem ;) i posyp z wierzchu płatkami migdałów. Odstaw do wyrośnięcia jeszcze na pół godziny.

Piecz 15 min. w temp. 200 stopni, a potem 45 min. w 180 stopniach.

Zostaw w uchylonym piekarniku do całkowitego wystygnięcia.

Przy założeniu, że kroimy chleb na cienkie kromki (ok 1 cm) z podanej porcji wyjdzie ich ok 30.

 

Wartość odżywcza 1 kromki:

  • Wartość energetyczna 77 kcal
  • Białko 2,5 g
  • Tłuszcz 1,5g
  • Węglowodany 16 g
  • Błonnik 3 g

Chleb z migdałami

Chleb z migdałami

Komentarze