Makaron ze świeżymi pomidorami

Danie bardzo proste w przygotowaniu, zdrowe i co najważniejsze smaczne! Staramy się jeść jak najmniej przetworzone posiłki, a to danie spełnia ten wymóg (bez bicia się przyznam, nie robię własnego makaronu, kupuję).

Potrawa nie wymaga wielu składników, konieczny będzie jednak jakikolwiek blender. Uwaga! Danie jest bardzo kaloryczne. Dlatego warto umiejscawiać je okołotreningowo. Na uwagę zasługuje dodatek parmezanu, który jest fantastycznym źródłem wapnia (ok 1380 mg na 100 g, kiedy nasze dzienne zapotrzebowanie to ok 1000 mg)

Składniki:
– 200 gramów makaronu (użyłem bezglutenowego)
– 500 gramów pomidorów koktajlowych (sprawdzą się także zwykłe)
– duża garść świeżej bazylii (wg uznania, ja lubię dawać dużo)
– ząbek czosnku
– 50 gramów parmezanu
– 50 gramów oliwy z oliwek
– sól i pieprz

Przygotowanie:
Makaron ugotuj al dente. W tym samym czasie w blenderze zmiksuj bazylię, przyprawy oraz czosnek. Następnie dodaj pomidory oraz część parmezanu. Nie próbuj uzyskać gładkiej masy, lepiej gdy pomidory są w kawałkach. Uzyskany sos odłóż do miski, dopraw solą i pieprzem, wsyp makaron i dobrze przemieszaj. Wyłóż na talerz, dodaj pozostałą część parmezanu, a na koniec udekoruj bazylią. Smacznego!

Makro (2 porcje):
Kcal: 1391
Białko: 33,8 g
Węglowodany: 176,2 g
Tłuszcze: 67,1 g

Makro (1 porcja):
Kcal: 695,5
Białko: 16,9 g
Węglowodany: 88,1 g
Tłuszcze: 33,5 g

Komentarze