Pieczona pierś kurczaka z cukinią, fetą i komosą ryżową

Przepis dla wszystkich uwielbiających fetę, lecz także dla osób, które nie mogą patrzeć już na ryż; ) Prosty do przyrządzenia, bardzo smaczny i zdrowy posiłek. Składniki podaję dla 4 osób, ale są to dość duże porcje, warto przeanalizować czy aż takie potrzebujemy i odpowiednio zmniejszyć porcje.

Składniki (na 4 osoby):
– Pierś z kurczaka – 1kg
– Cukinia – 2 sztuki (pocięta w grube plastry)
– Chudy ser feta – 100g
– Quinoa (komosa ryżowa) – 200g
– Oliwa z oliwek – 2 łyżki
– Czosnek – 2 ząbki
– Przyprawy – oregano, pieprz, sól
– Limonka/cytryna (używamy startej drobno skóry)

Zdjęcie #1

Przygotowanie:
Piekarnik podgrzewamy do 220 Celsiusa, do naczynia żaroodpornego wrzucamy wszystkie składniki (poza fetą!), dokładnie je mieszamy, tak żeby oliwa i przyprawy znalazły się na każdym kawałku kurczaka i cukinii. Pieczemy ok. 20 minut.

Podnosimy temperaturę o 20 stopni, dorzucamy pokruszoną fetę na wierzch. Pieczemy ok. 10 minut, do uzyskania lekko złotego koloru. Podajemy z komosą, można dodać np. rukolę.

Zdjęcie #2

Makro (na porcję):
Kcal: 466
Białko: 75g
Węglowodany: 19,7 g
Tłuszcze: 10 g (nie wliczam oliwy z oliwek, puryści muszą doliczyć)

Komentarze