Wytrawne placki z marchewki i fety

Bardzo smaczne placki, które często wpisuję w dietę swoim klientom (najczęściej jednak klientkom, im bardziej zależy na smakowitości diety, przez co są skłonne nieco więcej pobawić się w kuchni). Nie są szczególnie trudne, natomiast trzeba je smażyć z uwagą. Nie mają w składzie mąki, więc składniki nie lepią się do siebie bardzo mocno. Spoiwem jest jedynie jajo kurze.

Skład (2 porcje):
– 4 marchewki (ok 400 g)
– 1 mała cebula czerwona
– opakowanie sera feta (150 g)
– 2 jaja kurze (ok 120 g)
– rukola (wg. uznania)
– przyprawy (sól jest zbędna, wystarczy np. pieprz)
– olej kokosowy do smażenia

Placek 3

Przyrządzenie:
Marchewkę ścieramy na tarce. Cebulkę drobno szatkujemy i dodajemy do marchewki. Warto z całości odcisnąć nadmiar wody, utrudnia lepienie się. Fetę gnieciemy w rękach lub widelcem i dodajemy do warzyw, dodajemy także poszatkowaną rukolę.
Dodaj jaja i przyprawy, dokładnie przemieszaj. Nagrzej patelnię (nie za mocno, placki chwilę muszą się posmażyć) i układaj na nią uformowane w dłoniach placki. Smaż aż się lekko przyrumienią od spodu i przewróć, po czym smaż na drugiej stronie. Bądźcie przy tym delikatni. Jeśli się placek rozpadnie, to nie ma dramatu, chyba, że chcecie się przed kimś popisać ; )

Placek 2

Makro (2 porcje):
Kcal: 795,2
Białko: 42,2 g
Węglowodany: 31,6 g
Tłuszcze: 53,54 g

Makro (1 porcja)
Kcal: 397,6
Białko: 21,1 g
Węglowodany: 15,8 g
Tłuszcze: 26,77 g

Placek 1

Enjoy!

Komentarze