Jak znaleźć motywację, część 1

1. Znajdź cel

Ważnym jest, aby znaleźć sobie cel do którego pragniemy dążyć. Moim skromnym zdaniem powinniśmy mierzyć wysoko, ale dokonując to techniką małych kroków. Polega ona na nieustannym, systematycznym rozwoju, która da nam efekt w dłuższej perspektywie czasowej. Nie brzmi to optymistycznie co? Każdy chciałby efektów od zaraz. Niestety w jak każdej dziedzinie należy uzbroić się w cierpliwość. Tak jak mawiał Arnold „Stay Hungry”, bądź głodny sukcesu. Wyznaczaj sobie małe wyzwania i realizuj je. Nie ma nic piękniejszego od realizacji swoich zamierzonych celów.

Zastanów się dlaczego trenujesz. Czy kształcisz swoją sylwetkę, aby podobać się płci pięknej? Broń boże, nie ma w tym nic złego. Większość osób po to właśnie trenuje, ale musisz szukać wyżej, bo w końcu zdobędziesz swoją upragnioną miłość i co wtedy? Rzucisz ciężary? Powinieneś wiedzieć, dlaczego to robisz. Jest to dość istotny etap, którego nie można zlekceważyć. Usiąść wygodnie i zastanów się, spisz na kartce swoje cele, plany i zacznij je realizować. Trening musi coś dla Ciebie znaczyć, musisz odnaleźć w nim prawdziwy cel, który w trudnych chwilach przypomni Ci o tym i popchnie w kierunku aktywnego życia.

10514583_707623822607874_8447806317013412740_n

2. Otaczaj się ludźmi sukcesu

W dzisiejszych czasach wiele osób patrzy z urazą na sukcesy innych. Zazdroszczą im sylwetki, statusu materialnego, bogactwa itd. Jak pięknym byłby świat w którym zamiast nieustannej krytyki i zazdrości byłaby chęć zdrowej rywalizacji. Czy nie byłoby lepiej, aby taki przysłowiowy Kowalski zamiast wiecznego narzekania na swój los – ruszył swoje cztery litery i zaczął działać, aby mieć tak samo jak Nowak? Nie warto kopać dołków pod sobą, bo to niczego nie da, oprócz chwilowej satysfakcji.

Wracając jednak do meritum sprawy, warto przebywać z osobami, które poważnie traktują swoją obowiązki: nie spóźniają się do pracy, trenują z pełnym zaangażowaniem, wywiązują się ze swoich obowiązków. Znajdź sobie autorytet, który chcesz naśladować. Najlepiej aby była to osoba powszechnie szanowana, bo sam status materialny nie jest dobrym wyznacznikiem sukcesu. Znane jest Ci powiedzenie: „Z kim przystajesz takim się stajesz”, tak też jest w rzeczywistości i wiem to po sobie. Staraj się nie przebywać w otoczeniu ludzi, którzy wiecznie narzekają na swój los, bo jest wielce prawdopodobne, że i ty również będziesz podzielał ich zdanie. Postaraj się zbliżać do osób, które są z natury optymistami. Szukaj przyjaciół, którzy są szczęśliwi, wolni od zmartwień. Jak mawiał Harver Eker: „Bogaci otaczają się zwycięzcami. Biedni otaczają się nieudacznikami”. W miejsce Bogaty i Biedny możesz wstawić słowa: człowiek sukcesu i człowiek przegrany.

Bogaci otaczają się zwycięzcami. Biedni otaczają się nieudacznikami – Harver Eker.

3. Oglądaj filmy motywacyjne

Wiele problemów dnia codziennego wydaje się błahe w porównaniu z historiami niektórych osób. Nick Vujicic cierpi na rzadkie schodzenie, które objawia się brakiem kończyn. Wyobraź sobie, że nie masz jednej ręki. Baa, wyobraź sobie, że jest to ręka, którą piszesz i wykonujesz większość czynności. Sam mam z tym problem, ale Ci ludzie mimo wielu przeciwności losu potrafią funkcjonować w społeczności i dokonywać rzeczy, które nie śnią się zdrowym osobom. Takich historii jest o wiele więcej. Oglądaj filmy, śledź historie osób, które były skazywane na porażkę, a mimo to osiągnęły sukces. Jeśli znasz taką osobę albo masz możliwość porozmawiania z nią to zrób to. Da Ci to wielkiego, pozytywnego kopniaka. Musisz nauczyć się czerpać dla siebie motywację od ludzi sukcesu, bo uwierzcie mi, nie jest to łatwe zadanie. Łatwo jest włączyć film na youtubie i zmotywować się na następny trening. Problem zaczyna się wtedy, kiedy brakuje nam pozytywnych bodźców z zewnątrz.

1422349_650655484971375_1141028185_n

4. Znajdź partnera treningowego

Odpowiednio zmotywowany partner treningowy może być wielkim atutem w walce o poprawę nie tylko sylwetki, ale także i wyników sportowych. Może dodać Ci pozytywnych wibracji, które przełożą się na Twoją cięższą pracą na treningach, co poskutkuje poprawą twoich możliwości. Szukając partnera powinniśmy zwrócić uwagę na jego podejście do życia. Nie jest nam potrzebna osoba, która trenuje rekreacyjnie, a pobyt na siłowni traktuje jako miejsce spotkań towarzyskich. Nasz treningowy wspólnik powinien przede wszystkim motywować nas do pokonywania ograniczeń oraz zachęcać do aktywnego życia. Znajdź osobę, która tak jak ty, żyje tym sportem. Partner treningowy musi być głodny sukcesu i pozytywnie nastawiony do życia, gdyż osoba cechującą się wrodzonym pesymizmem może nas nim zarazić („Jeśli wejdziesz w między wrony, musisz krakać jak i one”). Pamiętaj, że trudniej zrezygnować z treningu, jeśli wiesz, że na sali treningowej czeka już na Ciebie Twój znajomy. A jeśli już jesteście na treningu to nie bójcie się zdrowej rywalizacji. Wspólna walka o dodatkowe kilogramy na sztandze przyniesie tylko same korzyści.

5. Zacznij pozytywnie myśleć

Ile to już razy w swym życiu „miałem przyjemność” poznać osoby, które zamiast szukać korzyści, skupiały się tylko i wyłącznie na przeszkodach. Widok pozytywów płynących z uprawiania sportów i stosowania racjonalnej, zdrowej diety był przysłonięty ogromem pracy, który trzeba wykonać. Stań przed lustrem i wyobraź sobie sylwetkę do której chcesz dążyć. Czy nie jest to przyjemne uczucie? Płaski brzuch, barczyste ramiona, dobrze zbudowane nogi, a na dodatek zdrowie i świetne samopoczucie. Tak, to korzyści, które możesz zyskać uprawiając kulturystykę amatorską.

Odpowiednie podejście do tematu jest kluczem do sukcesu w każdej dziedzinie. Bądź optymistą, skupiaj się tylko i wyłącznie na rzeczach pozytywnych. Nie wiem, czy wiesz, ale negatywne myśli paraliżują nas i mogą sprawić, iż nici z naszego rozwoju. Nie oglądajcie programów w telewizji, które traktują o biednych rodzinach, nieuleczalnie chorych dzieciach. To potrafi zdołować. Omijajcie szerokim łukiem serwisy typu: demotywatory, chociaż zdarzają się tam i motywujące obrazki.

Wierzcie w swoje możliwości i starajcie się odnajdywać tylko korzyści płynące z dobrodziejstw treningu. Jeśli ciągle będziecie nastawiać się negatywnie i podważać sens trenowania to wkrótce wasza psychika ucierpi na tym, a tego byśmy nie chcieli.

Musicie pamiętać, że ciężka praca popłaca i nie ma nic za darmo, ale jeśli będziecie konsekwentni w dążeniu do sukcesu – wkrótce zaczniecie zbierać plony. Wizja świetnego samopoczucia, zdrowego ciała, lepszej sylwetki powinna być na 1 miejscu, a nie, że musicie do tego dojść ciężką pracą. Chcecie trenować na pół gwizdka? To i takich oczekujcie rezultatów. Tylko konsekwentna praca przybliży Was do sylwetki waszych marzeń.

10481390_713996325303957_4194795920421810382_n

II część artykułu znajduje się poniżej.

http://www.noeasy.pl/motywacja/jak-znalezc-motywacje-czesc-2/

Komentarze