Obalamy Mity #3

Jedynym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej jest Trening Aerobowy. 

Wiem z autopsji, że ten MIT jest bardzo popularny, zwłaszcza wśród początkujących adeptów sportów sylwetkowych. Pracując jako Trener Personalny zauważyłem, że dużo kobiet i mężczyzn boi się treningu siłowego, gdyż nie chcą mieć dużych mięśni, tylko płaski brzuch (a to kolejny mit, którym zajmę się niedługo). Musicie wiedzieć, że trening siłowy jest kluczem do osiągnięcia Waszych celów. Amerykański inwestor giełdowy Warren Buffet mawiał, że aby zarabiać, po pierwsze nie należy tracić pieniędzy.

11949140_897546513615603_1125962984656653351_n

Podobnie wygląda sprawa z kształtowaniem naszej sylwetki. Jeśli chcecie skutecznie odchudzać się to nie możecie dopuścić do utraty beztłuszczowej masy ciała. Nasze mięśnie to sekretna broń w walce o utratę tkanki tłuszczowej. Pełnią one w naszym organizmie rolę paleniska, napędzając nasz metabolizm. Dzieje się tak, gdyż nasze mięśnie biorą udział w wielu procesach metabolicznych. Nasz organizm, aby utrzymać naszą muskulaturę – musi po prostu wydatkować więcej energii. Mówiąc jeszcze prościej: Im mamy więcej tkanki mięśniowej – tym łatwiej będzie nam pozbyć się tłuszczu.  Trening Aerobowy jest pomocny, ale jest to tylko mały dodatek. Gdy zastosujemy tylko i wyłącznie plan żywieniowy z trening aerobowym to połowa utraconych kilogramów stanowić będą nasze mięśnie, co jest zabójstwem dla naszego organizmu. Najskuteczniejszym więc sposobem na udaną redukcję jest dobrze zbilansowana Dieta, Trening Siłowy + Trening Aerobowy – Taka kolejność.

Komentarze