Chipsy warzywne

Któż nie chciałby objadać się chipsami bez wyrzutów sumienia? Moją propozycję możesz zaserwować zarówno do pochrupania na co dzień jak i na różnego rodzaju imprezach. Świetnie sprawdzają się z wszelkiego rodzaju dipami (chociaż ich kaloryczność mocno wtedy wzrasta). No i pamiętajmy, że warzywa dostarczają mnóstwa witamin :)

.

Przepis dzięki uprzejmości naszej zaprzyjaźnionej dietetyczyki ; )

Joanna Biała

http://dietetyczka.info/

Przepis na ok 5 porcji:

Chipsy z jarmużu:

  • Jarmuż – 100 g
  • Sezam – 3 łyżki (25 g)
  • Czosnek – ząbek (5 g)
  • Olej rzepakowy lub sezamowy – 2 łyżki (20g)
  • Sok z cytryny – łyżka (6 g)

Wykonanie:

Sezam, olej,  sól, pieprz + sok z cytryny wymieszaj. Wetrzyj w umyte i rozdrobnione liście jarmużu. Piecz w 170 °C przez 8-12 minut na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Co jakiś czas (ok 4 min) należy poodwracać jarmuż.

Wartość odżywcza 1 porcji:

  • Wartość energetyczna 74 kcal
  • Białko 1,9 g
  • Tłuszcz 7,1 g
  • Węglowodany 2,1 g
  • Błonnik 1,1g

Chipsy z marchwi:

  • Marchew – 6 średnich (300 g)
  • Olej rzepakowy – 1 łyżka (10 g)
  • Sól – szczypta
  • Papryka słodka w proszku – łyżeczka
  • Chilli – szczypta

Wykonanie:

Marchewkę umyj i obierz. Pokrój w cienkie plasterki ok 1-2 mm (zbyt grube nie będą chrupiące) Plasterki dokładnie wymieszaj z olejem i przyprawami.

Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia i rozłóż na nim równomiernie przygotowane plasterki. Wstaw do nagrzanego (ok 200°C) piekarnika na ok. 30 min co jakiś czas obracając. Po tym czasie wyłącz piekarnik, ale chipsy zostaw w środku do lekkiego wysuszenia

Wartość odżywcza 1 porcji:

  • Wartość energetyczna 34 kcal
  • Białko 0,6 g
  • Tłuszcz 2,1 g
  • Węglowodany 5,2 g
  • Błonnik 2,2g

Chipsy z buraków:

  • Buraki – 2 szt. (240 g)
  • Olej rzepakowy – łyżka (10 g)
  • Sól – szczypta
  • Czosnek – 2 ząbki

Wykonanie:

Buraki umyj, obierz i pokrój na bardzo cienkie plasterki. Wymieszaj z olejem, solą i czosnkiem

Ułóż plasterki równomiernie na wyłożonej papierem blasze, jeden obok drugiego.

Wstaw do nagrzanego piekarnika (ok. 200°C).

Piecz ok 15 minut po czym obróć je na drugą stronę i trzymaj w piekarniku jeszcze 15 min pilnując aby się nie przypaliły. Po wyłączeniu piekarnika zostaw chipsy aby jeszcze się chwilę podsuszyły.

Wartość odżywcza 1 porcji:

  • Wartość energetyczna 38 kcal
  • Białko 0,9 g
  • Tłuszcz 2 g
  • Węglowodany 5,1 g
  • Błonnik 1,1g

 

Czipsy

 

Komentarze