Makaron z łososiem z parowaru na szpinaku

Ryba wpływa na wszystko – warto sobie wziąć do serca to hasło i spożywać rybki przynajmniej raz w tygodniu. Łosoś jest znakomitym źródłem witaminy D i kwasów omega – 3, których niestety w diecie przeciętnego Polaka brakuje.

Przepis dzięki uprzejmości naszej zaprzyjaźnionej dietetyczyki ; ) – Joanna Biała

http://dietetyczka.info/

Składniki na 1 porcję:

  • Łosoś – średnia porcja (100 g)
  • Cytryna – 2 plastry (20 g)
  • Koperek – gałązka (8 g)
  • Szpinak mrożony– 1/5 opakowania (100 g)
  • Czosnek – ząbek (5 g)
  • Ser typu „feta” – 1/6 opakowania (30 g)
  • Jogurt naturalny – 2 łyżki (50 g)
  • Olej rzepakowy – łyżeczka (5 g)
  • Makaron pełnoziarnisty – szklanka (ok 70 g przed ugotowaniem)

Wykonanie:

Przypraw łososia (sok z cytryny + opcjonalnie: sól, pieprz) i najlepiej odstaw na kilka godzin. Włóż obłożoną cytryną i koperkiem rybę do parowaru na 15 minut. W tym samym czasie zacznij gotować makaron, a na oleju podsmaż mrożony szpinak. Dodaj pokruszoną fetę oraz przeciśnięty przez praskę (lub starty) czosnek. Dopraw do smaku np. pieprzem ziołowym, sokiem z cytryny. Pod koniec duszenia dodaj jogurt, wymieszaj i przytrzymaj jeszcze chwilkę na małym ogniu.

Łosoś

Wartość odżywcza 1 porcji:

  • Wartość energetyczna 628 kcal
  • Białko 25,9 g
  • Tłuszcz 25,9 g
  • Węglowodany 65,7 g
  • Błonnik 5,2 g

Łosoś przygotowanie

Komentarze