Pseudo kebab

Przepis znaleźliśmy na portalu dla Pań, trochę go zmieniliśmy i prezentujemy Wam jako zamiennik standardowego kebaba. Wykonanie jest banalnie łatwe i stosunkowo szybkie. Wystarczy trochę chęci i kilka prostych składników. Składników wystarczy na około 4 porcje.

.

.

.

Skład:

* 4 duże liście sałaty lodowej  (0.6g białka, 1g węglowodanów, 0.09g tłuszczy) KCAL ok. 7
* pomidor (0.9g białka, 3,6g węglowodanów, 0.2g tłuszczy) KCAL 15
* pierś z kurczaka (około 300 g) (65,4g białka, 0g węglowodanów, 11,1g tłuszczy) KCAL 363
* 2 łyżki kukurydzy konserwowej ok. 20g (0.6g białka, 2g węglowodanów, 0,4g tłuszczy) KCAL 14
* czerwona cebula (1.2g białka, 6g węglowodanów, 0.4g tłuszczy) KCAL 32,
* połowa czerwonej papryki (1.2g białka, 4g węglowodanów, 0.4g tłuszczy) KCAL 24,4
* ogórek konserwowy (1,55g białka, 5,13g węglowodanów, 0.27g tłuszczy) KCAL 20,70
* pół ogórka zielonego długiego (0.32g białka, 1.6g węglowodanów, 0.05g tłuszczy) KCAL 8
* mały kubek jogurtu naturalnego (do sosu)
* czosnek (do sosu)
* sól, pieprz, przyprawa do kebaba

 

Makro:

ok. 72g białka 288kcal
ok. 23g węglowodanów 92kcal
ok. 13g tłuszczów 117kcal
497 kcal

Sposób przyrządzenia:

Przygotowanie składników jest banalnie proste. Kurczaka kroimy na kostkę, obtaczamy w przyprawach a następnie smażymy na patelni. Warzywa kroimy według uznania. Sos warto przygotować wcześniej – czosnek prasujemy do jogurtu, dodajemy przypraw (np. sól, pieprz, zioła prowansalskie) i odstawiamy by się przegryzło. Opcjonalnie można dodać majonez (uważamy z ilością) lub trochę musztardy. Gdy wszystko mamy gotowe, pakujemy zawartość do sałaty, uważając by jej nie połamać. Polewamy całość sosem i podajemy.

.

Komentarze