Anita Bekus, wywiad

1. Szybkie statystyki (Wiek, Wzrost, Waga)

24 lata, 161 cm wzrostu, waga startowa 53 -54kg, waga poza sezonem 57-58kg.

2. Jak zaczęła się Twoja przygoda z kulturystyką/fitness? Co sprawiło, że zaczęłaś się tym interesować?

Moja przygoda z fitnessem zaczęła się 10 lat temu. Zawsze byłam aktywna, uwielbiałam sport pod każdą postacią i brałam udział w rożnego typu sportowych zawodach międzyszkolnych. Tak się trafiło, że moja nauczycielka wychowania fizycznego prowadziła zawodniczki fitness i na swoich pierwszych zawodach fitness wystartowałam mając 13 lat.

10520969_831031356953714_1795442889_o

3. Ewa Chodakowska uważa, że „trening na siłowni jest prymitywny”. Czy uważasz, że taką sylwetkę jaką ty masz można uzyskać bez odpowiedniego treningu siłowego?

Obecnie jest tyle opcji i rodzajów treningów siłowych, że niekoniecznie musi on się odbywać właśnie na siłowni. Fajna sylwetkę można zbudować treningami crossfitowymi, circutami czy treningiem z keetleballs (to są wciąż ciężary) itp. To oczywiście zależy tez od predyspozycji, ja sama na początku robiłam głownie treningi gimnastyczne i już wtedy sylwetkę miałam wysportowaną. Aczkolwiek jeżeli chcemy zbudować odpowiednie proporcje, zbudować tkankę mięśniową to raczej nie obędzie się bez ciężkich ciężarów.

 4. Skąd czerpiesz motywacje do treningów, do przestrzegania diety?

Po prostu to jest mój styl życia i nie wyobrażam sobie życia bez tego. Trening nie jest dla mnie problemem, bo uwielbiam ćwiczyć, ale już z dietą jest troszkę gorzej. Trzeba po prostu znaleźć balans i wiedzieć kiedy można sobie pozwolić na więcej. Oczywiście na kilka tygodni przed zawodami jest ciężko i odechciewa się wszystkiego, ale potem przychodzi ta satysfakcja na scenie ze pokonałeś swoje słabości i po prostu wiesz ze warto.

5. Czy stosujesz Cheat Meale? Jeśli tak to jak często i w jakiej formie?

Tak stosuje cheatmeale, wszytko zależy od formy i jak blisko jestem zawodów. Zazwyczaj jest to raz w tygodniu, jeżeli mam jeszcze sporo czasu do zawodów to jest to np. kawałek pizzy czy ulubiony słodycz, a im bliżej zawodów to są juz ta tzw ‚czyste cheatmeale” czyli np. własnoręcznie przygotowane desery proteinowe itp. Zazwyczaj ostatni jest na 3 tygodni przed zawodami.

6. Jeśli miałabyś wybrać 3 ćwiczenia bez których nie wyobrażasz sobie treningu, to jakie by były?

Zdecydowanie przysiady, wykroki i martwe ciągi.

7. Preferujesz Cardio, czy Interwały? Jeśli Cardio to w jakiej formie?

W swoich przygotowaniach używam obu form. Lubię mieszać treningi. Zazwyczaj interwały robie rano po treningu siłowym, a wieczorem na wyciszenie jest to standardowe cardio (bieżnia lub orbitrek)

10536607_831031373620379_494022839_n

8. Masz jakiś ulubiony cytat, sentencję, która motywuje Ciebie do działania?

„Winners never quit, quitters never win” Zdecydowanie moje ulubione motto.

9. Jaki system treningowy najlepiej na Ciebie działa? Możesz podać swój aktualny trening?

Treningi zmieniam naprawdę często, wszytko zależy od formy w danym czasie. Teraz na kilka tygodni przed zawodami to wygląda tak:

Poniedziałek: Nogi + pośladki + interwały i wieczorem cardio

Wtorek: górne partie ciała+ interwały i wieczorne cardio

Środa: zazwyczaj jakiś circuit na cale ciało + wieczorem cardio

Czwartek: nogi + pośladki + interwały i wieczorne cardio

Piątek: górne partie + interwał i wieczorem cardio

Sobota: brzuch + circuit i wieczorem cardio

Niedziela: przerwa

10. Czy miałeś kiedykolwiek chwile zwątpienia i jak sobie z nimi radziłeś?

Oczywiście chwile zwątpienia pojawiają się przy każdych przygotowaniach, zawsze jest ta myśl że to mogą już być ostanie zawody. Po prostu jak zaczynam przygotowania to wiem że muszę je dokończyć i w środku wiem że będzie warto.

11. Jak wygląda suplementacja kobiety przygotowującej się do wyjścia na scenę?

Każdy zawodnik stosuje różną suplementację. Ja osobiście stosuje proteiny, witaminy i spalacz tłuszczu oraz czasami jakiś preworkaut.

12. Jakiej muzyki słuchasz podczas wykonywanego treningu?

Zależy od nastroju, ostatnimi czasy słucham utworów Chase & Status.

13. Masz jakiś wzór do naśladowania?

Ja osobiście preferuje bardziej umięśnioną sylwetkę bikini jak np. Natalia Melo, Belinda Kiriakou oraz z nowych pro zawodniczek Christina Strom Fjaere.

14. Miałabyś jakieś wskazówki dla kobiet, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fitness? Co byś im doradziła?

Przede wszystkim znaleźć dobrego, doświadczonego trenera bo samemu można się w tym pogubić. Wyznaczyć sobie cele, konsekwentnie do nich dążyć i wytrwale ciężko pracować. Rezultaty nie pojawiają się z dnia na dzień, wiec się nie zniechęcać. :)

10534295_831031380287045_2104798204_n

15. Masz jakiegoś trenera, który Ci pomaga, czy jesteś „samoukiem”?

Nie, nie mam trenera zdecydowanie. Jestem samoukiem. Przez 10 lat poznałam swoje ciało aczkolwiek wciąż się uczę i próbuje nowych metod.

16. Poza fitness masz jakieś inne zainteresowania?

Szczerze mówiąc nie mam czasu na nic innego, ale lubię gotować, wymyślać nowe proteinowe desery oraz lubię również szyć. Wszystkie moje stroje bikini w których startuje są zrobione przez mnie.

17. Gdy zaczynałaś ćwiczyć to miałaś obawy, że będziesz wyglądać jak facet?

Jak zaczęłam trenować to miałam 13 lat i szczerze mówiąc to była ostatnia rzecz której bym się obawiała. Zawsze podobały mi się umięśnione sylwetki. Na szczęście kobiece ciało nie jest w stanie naturalnie zbudować tyle mięśni aby wyglądać męsko.

Komentarze