Karina Skowrońska, część 1 wywiadu

1. Jak zaczęła się Twoja przygoda fitness? Co sprawiło, że zaczęłaś się tym interesować?
Moja przygoda z fitness zaczęła się 15 lat temu. Już jako juniorka młodsza startowałam w IFBB, w tym czasie współpracowałam z Aleksandrą Kobielak oraz Andrzejem Maciejewskim. Niestety miałam poważna kontuzje, plany sportowe musiały poczekać. Bikini zainteresowałam się około 2 lat temu, kiedy zobaczyłam Nathalie Melo, która wygrała Olympie. Pomyślałam, ze mogłabym spróbować. Wyszukalam dobrego trenera (Michelle Brannan IFFB PRO) i reszta jest już historia.

2. Ewa Chodakowska uważa, że „trening na siłowni jest prymitywny”. Czy uważasz, żeKarina Skowrońska taką sylwetkę jaką Ty masz można uzyskać bez odpowiedniego treningu siłowego?
Każdy powinien dostawać trening do swoich możliwości, predyspozycji, wieku itd. Zależy, co dana osoba chce osiągnąć, możesz ćwiczyć cardio, troszkę pilatesu i wysmuklić sylwetkę. Jednak jeżeli zależy ci na zdrowym „looku” z pełnymi pośladkami, bierz się za ciężary.

3. Skąd czerpiesz motywacje do treningów, do przestrzegania diety?
Motywacja… Bikini jest sportem wyczynowym, skąd biorą sile sportowcy aby wstać rano i trenować? No to pytanie mozemy starać się znaleźć odpowiedz w literaturze profesjonalnej. Być może osobowość albo chęć pokonania swoich słabości.

4. Czy stosujesz Cheat Meale? Jeśli tak to jak często i w jakiej formie.
Cheat meal to bardzo interesujące narzędzie w przygotowywaniach na zawody. Stosuje dietę cały rok, ćwiczę po to, aby wyglądać dobrze codziennie, nie tylko na zawody. W zależności od ilości czasu, moich wytycznych, wagi stosuje cheat meal raz w tygodniu. Należy podkreślić, że cheat meal to dobrze przemyślany posiłek. Składa się głownie z złożonych węglowodanów oraz mięsa wołowego. Stosowanie tej metody pomogą mi głownie mentalnie, każdy zawodnik będzie wiedział jak ciężko czasami jest trzymać dietę przez bardzo długi czas. Czasami również skuszę się na czekoladę albo i ciasto, w końcu jestem tylko człowiekiem. Mniej więcej 4-6 tygodni przez startem, stosuje metodę refeed. Oznacza to, że uzupełniam glikogen w mięśniach węglowodanami. Miska owsianki z miodem – proste a działa cuda.

5. Jeśli miałabyś wybrać 3 ćwiczenia, bez których nie wyobrażasz sobie treningu, to jakie by były?
Zmieniam ćwiczenia z tygodnia na tydzień. Oczywiście mam swoje ulubione, ale prawdę mówiąc robię dokładnie, co mam w planie.

Karina Skowrońska6. Preferujesz Cardio, czy Interwały? Jeśli Cardio to w jakiej formie?
Cardio, czy interwały? W zależności jak wyglądam i jaki mam okres przygotowawczy. W 2014 startowałam 9 razy, także aby się nie nudzić raz robiłam cardio, raz interwały. Lubię stepmaster, Slide i ski Slide, jeżeli interwały to staram się mieszać ćwiczenia.

Wszystkie zdjęcia dzięki uprzejmości Josef Adlt 

Komentarze