5 wskazówek jak kontrolować apetyt

Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc jest to zupełnie naturalne, że mamy pewne trudności by trzymać się diety przez dłuższy okres czasu – zwłaszcza, jeśli dopiero zaczynasz i próbujesz dokonać zmian w swoich nawykach żywieniowych. Być może nawet odkryjesz, że brakuje Ci pewnych rzeczy, które kiedyś spożywałeś regularnie.

Jest wiele ludzi, którzy dogadzają sobie, kiedy mają na coś ochotę i niemal od razu tego żałują i karzą się za to.

Nie rób tego! Jeśli odszedłeś nieco od swojego planu, rusz do przodu i wróć na dobry kurs.

By nie zajeść się na śmierć i popsuć efekty swojej ciężkiej pracy, polecam kilka moich ulubionych wskazówek, które będą doskonałe dla ludzi, którzy mają problem z za dużym apetytem.

Wskazówka 1: Upewnij się, że jesteś nawodniony!

Czy czułeś kiedyś napad głodu pół godziny po skończonym posiłku?

Prawdopodobnie jesteś po prostu odwodniony. Unikniesz tego fałszywego odczucia głodu, jeśli będziesz utrzymywał odpowiedni poziom płynów. Następnym razem, gdy się to zdarzy, wypij szklankę lub dwie wody i zauważysz jak uczucie zacznie znikać.

Staraj się często pić wodę w trakcie dnia by pozostać odpowiednio nawodnionym. Nie czekaj na uczucie pragnienia, miej koło siebie butelkę z wodą, tak by móc popijać wodę przez cały dzień.

Wskazówka 2: Pilnuj właściwego czasu posiłków!

Pomimo tego, co można aktualnie usłyszeć od wielu osobistości świata fitness, wierzę, że pilnowanie odpowiedniego, wcześniej zaplanowanego harmonogramu posiłków, pomoże zoptymalizować wyniki. Miej swoje posiłki wcześniej przygotowane, tak by móc jeść, co każde 2-3 godziny.

Jeśli masz swoje jedzenie zapakowane na wynos, jest dużo mniejsza szansa, że zgrzeszysz, gdy dopadnie Cię głód!

Fitt

Wskazówka 3: Zajmij się czymś!

Czy zdarzyło Ci się kiedyś jeść coś z nudów?

Jest to wspaniały sposób na zmarnowanie wysiłków całego dnia czystego jedzenia. Sięganie po niezdrowe, wygodne jedzenie oraz napakowane cukrem napoje tylko z powodu znudzenia jest najprostszą drogą do zniwelowania postępu.

Zawsze miej jakieś zajęcie. Jeśli jesteś w pracy – pracuj. Musisz zrobić jakiś projekt? Zrób go świetnie. Planujesz trening, który odbędzie się za godzinę? Nastaw swoją psychikę do tego!

Nigdy nie usprawiedliwiaj jedzenia tylko po to by się czymś zająć. Moim zdaniem, nasz czas jest bardzo krótki i musimy wykorzystać go jak tylko się da. Zawsze jest coś co można zrobić by zwiększyć nasz progres i być lepszymi wersjami samych siebie.

 

Wskazówka 4: Bądź odpowiedzialny!

Jest wiele sposobów dopilnowania przestrzegania swojego planu.

Załóż na facebooku grupę ze znajomymi, którzy chcą osiągnąć podobny do Ciebie cel. Możesz pisać posty i rozmawiać z nimi by wspomóc postęp i jednocześnie pilnować realizacji celu każdego z uczestników.

Jestem wielkim fanem aplikacji Lift, ściągnijcie ją sobie i ustawcie np. cel – przestrzeganie diety w 100%. Nie uwierzycie jak satysfakcjonujące jest odznaczać spełnienie tego celu każdego dnia.

Możecie się pobawić w oldschool i zaopatrzyć się w kalendarz. Po prostu odznaczajcie w nim grubym mazakiem każdy dzień, w którym odnieśliście sukces. Celujcie w 25-26 takich dni w miesiącu!

Wskazówka 5: Nagradzaj się!

Nagradzanie się za dobrze wykonaną robotę jest równie ważne jak ścisłe przestrzeganie diety.

Zawsze zalecam sprawienie sobie cheat meala raz w tygodniu, tak po prostu. Pomaga to szokować organizm, by utrzymać go w trybie adaptacyjnym. Pomoże to zarówno Tobie jak i Twojej diecie, gdyż będzie jeszcze bardziej efektywna.

Dodatkowo możesz się poczuć winny po takim małym oszustwie, więc będziesz jeszcze ostrzej trenował na siłowni by to spalić! Haha.

.

Kontakt do Marca.

http://www.marcfitt.com

http://www.facebook.com/marc.fitt

https://twitter.com/#!/Marc_Fitt

http://instagram.com/marc_fitt/

http://www.youtube.com/user/fitnesspageforall?feature=mhee

Komentarze